מעקות פנים מברזל

מעקה ברזל לבית

אין שום ספק בכך שעץ הוא חומר הגלם השכיח ביותר והפופולארי ביותר לעיצוב הבית. ובכל זאת, בתחום המעקות, דווקא מעקה ברזל לבית הוא השכיח ביותר ולא בכדי. מעבר למגוון העיצובים של מעקות ברזל, למעקה ברזל יש גם מספר יתרונות שאולי מעולם לא חשבתם עליהם וכעת נספר לכם עליהם בכדי לסייע לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בבחירת מעקה לבית.

נספר לכם מהו הגובה האידיאלי שגם מעוגן בתקן ישראלי 1142.

מעקות פנים מברזל– למה דווקא ברזל?

על ההבדלים בין עץ לברזל יכול לספר לכולנו כל ילד בן 5, אבל מה החשיבות של הבדלים אלה כאשר מדובר בבחירת מעקה לבית? ובכן, ההבדל המרכזי בין ברזל לעץ הוא החוזק המבני היחסי שלהם. ברזל הוא חומר גלם חזק הרבה יותר מעץ וכדי להמחיש את פערי החוזק, נסו לדמיין מעקה עץ המבוסס כולו על מוטות דקים בקוטר של 1-2 ס"מ כל אחד. מעקה כזה יתמוטט בנגיעה הראשונה בו, בעוד שבמעקות ברזל אלו הן בדיוק המידות הסטנדרטיות. ואיך כל זה בא ליד ביטוי בתחום של מעקות ברזל לבית? על כך נרחיב כעת.

מינימום חומר, מקסימום אווירה

מעקה ברזל לבית נועד בדרך כלל להתקנה בחדר המדרגות, המחבר בין הקומה התחתונה לקומה העליונה בבית. מעבר זה בין הקומות משמש לא רק למעבר של בני הבית בין הקומות, אלא גם למעבר של אוויר, אור ואפילו קול. המשמעות היא, שמעקה המכיל כמות גדולה של חומר גלם, הופך למעשה למחסום של אור, של אוויר ושל קול בין הקומות. חדר המדרגות הופך לחשוך מעט ואוורור יעיל של הבית הופך לכמעט בלתי אפשרי. לעומת זאת, מעקה שעשוי מברזל יכול לשמור על ריווח גדול בין מוט למוט ובין אלמנט לאלמנט במעקה, מה שמאפשר מעבר חופשי לגמרי של אור, אוויר וקול בין הקומות. אולי אתם כבר מכירים את הנושא הזה מניסיון העבר ואם לא, זה עשוי להישמע לכם כמו זוטות, אלא שכדאי לזכור כי מדובר בנושא חשוב וקריטי בהשפעת המעקה על האווירה בבית.

שבירת שגרה, גם בעיצוב הבית

מעבר לסוגיית מעבר האור והאוויר בין הקומות, מעקות ברזל לבית מאפשרים לכם גם לשבור את עומס העץ בעיצוב הכולל. אולי לא שמעתם עליו מעולם, אבל עומס העץ הוא נושא מקצועי בתחום עיצוב הפנים, ממש כמו עומס הברזל, עומס הפלסטיק או עומס של כל חומר גלם אחר. עץ הוא חומר גלם נהדר לעיצוב פנים גם לאור התכונות הפיזיות שלו וגם לאור אלו האסתטיות. יחד עם זאת, יותר מדי עץ והאווירה בבית הופכת לכבדה, קודרת ולעיתים גם קצת מחניקה. אז זה מצוין לעצב את הבית עם שלל פריטי עיצוב מעץ, אבל כדאי וחשוב לשבור קצת את שגרת העץ עם חומרי גלם אלטרנטיביים וכפי שהסברנו קודם לכן, בקטגוריה של מעקה לבית, ברזל הוא המועמד האולטימטיבי.

אצלנו במסגריית המושב, תוכלו להזמין מבחר גדול של מעקות פנים מברזל בעיצובי מדף מוכנים מראש וכן תוכלו להזמין את המעקה החלומי שלכם בהתאמה אישית על פי דרישות הלקוח מא' ועד ת'. לרשותנו צוות סופר מקצועי, ציוד מסגרות מתקדם וניסיון רב בעולם העיצוב לבית. אז למה אתם מחכים? צרו קשר עוד היום בטלפון 052-2411819 ונשמח לסייע.

סגירת תפריט