מעקות ברזל ועץ

מעקה הוא פריט עיצוב חשוב בכל בית, אבל לצד זאת משמש, ואולי עוד קודם לכן, כפריט בטיחות.

מעקה מדרגות, מעקה מרפסת או כל מעקה אחר, מיועד לתחום שטח מסוים ולספק תמיכה או מחסום בפני המשתמשים באותו שטח, מדרגות או מרפסת.

בהתאם לכך, בבחירת מעקה חשוב מאוד שנבחר את המעקה שעולה בקנה אחד עם העדפות העיצוב שלנו ועם מאפייני העיצוב הכולל בבית, אבל חשוב לא פחות שהמעקה יהיה יציב ובעל החוזק המבני הנדרש למילוי תפקידו.

מעקות ברזל ועץ – מתי הם נדרשים?

אם הכיוון שלכם הוא עץ, אתם עשויים לשאול את עצמכם למה נדרש הברזל במעקה שאתם רוצים להזמין לבית.

התשובה לכך היא, שעץ יכול בהחלט לעמוד בקריטריון היציבות והחוזק המבני ולבטח בקריטריון העיצוב והאסתטיקה, אלא שלשם כך נדרשת כמות גדולה של חומר גלם/ עץ ליצירת מעקה עבה ומאסיבי.

מעקות כאלה לא יכולים להשתלב בכל חדר מדרגות ובכל מרפסת ולעיתים גם אינם מתאימים לתנאי הסביבה (בעיקר בסביבת חוץ).

במקרים אלה, נבחר באופציה של מעקות ברזל ועץ המבוססים על קונסטרוקציה של ברזל, שמעניקה למעקה את החוזק המבני שלו ומעטפת עץ שמעניקה לו את האופי העיצובי המועדף עלינו.

מעטפת עץ זו יכולה להסתכם במשען היד לכל אורך המעקה בלבד והיא יכולה לעטוף למעשה את קונסטרוקציית הברזל כולה.

אצל מי מזמינים?מעקות ברזל ועץ מסגרייה או נגר?

בהזמנת מעקות ברזל ועץ, אתם עשויים להיתקל בדילמה היכן מזמינים מעקה כזה – אצל המסגר או אצל הנגר.

התשובה היא שזה תלוי. אם המעקה אותו אתם רוצים להזמין הוא מעקה ברזל ברובו וכולל בתוכו אלמנטים מסוימים של עץ, כמו משען יד מעץ, סביר להניח שמסגרייה תהיה הכתובת הנכונה עבורכם.

לעומת זאת, אם הברזל מיועד לשמש אך ורק כקונסטרוקציה שתהיה מוסתרת בתוך מעטפת כוללת של עץ, די ברור שבתהליך הזה יהיה צריך להיות מעורב גם נגר.

מה שחשוב הוא, שתפנו לגורם מקצועי שמתמחה בעבודות המשלבות ברזל ועץ ויודע להציע לכם הן יכולת המסגרות והן את יכולת הנגרות, בין שבאופן עצמאי ובין שבאמצעות שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע נוספים.

האם מתאים למרחבי חוץ?

אם אתם מחפשים מעקה למרחב חוץ החשוף לפגעי מזג האוויר, למשל מעקה למרפסת, אתם עדיין יכולים לצעוד בנתיב של שילוב ברזל ועץ, אבל פה תידרש כבר רמה מקצועית גבוהה מאוד של הגורם המייצר, בכדי להבטיח את עמידות המעקה הסופי בפגעי מזג האוויר, לרבות קרינת שמש ישירה, רטיבות, לחות וגשם.

ישנן היום טכניקות ציפוי, גלוון וצביעה, המאפשרות לספק לכל סוג של חומר גלם הגנה מרבית מפני פגעי מזג האוויר ולמנוע מצב של שחיקה מהירה של עץ או החלדה של ברזל בתנאי חוץ.

אתם רק צריכים למצוא את הגורם המקצועי שיודע להציע ולבצע את הטכניקות הללו ולא כולם באמת יודעים.

מסגריית המושב מתמחה בכל סוגי עבודות הברזל ומציעה את כולן תחת קורת גג אחת, לרבות עבודות המשלבות ברזל עם עץ ועם חומרי גלם רבים אחרים.

אצלנו תוכלו להתרשם ממבחר גדול של מעקות ברזל ועץ או להזמין לעצמכם דגם מעקה בהתאמה אישית לפי העדפותיכם.

לפרטים נוספים והזמנות, צרו קשר עוד היום בטלפון 052-2411819 ונשמח לסייע.

עוד יכול לעניין אתכם:

סגירת תפריט