תוספת למעקה מרפסת

תוספת מעקה למרפסת

תפקידו של מעקה מרפסת הוא בראש ובראשונה תפקיד בטיחותי. מעקה המרפסת משמש כמעקה בטיחות המיועד למנוע מעידה ונפילה של המשתמשים במרפסת כלפי חוץ. בהתאם לכך, נדרש המעקה לעמוד בקריטריונים תקניים מחמירים של חוזק מבני ושל גובה. במרפסות רבות, המעקה פשוט אינו עומד בתקן ויש צורך בביצוע תוספת מעקה למרפסת. באילו מקרים זה נדרש ואיך עושים את זה? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

תוספת למעקה מרפסת – מתי היא נדרשת?

ההנחה הרווחת היא כי הצורך להגביה את המעקה במרפסת נובע מסיבה אחת בלבד: בטיחות הילדים. אלא שבפועל, תאונות לא מעטות של נפילה מהמרפסת קורות דווקא לאנשים מבוגרים ולא בכדי. בעוד בטיחות הילדים עלולה להיפגע ממעקה נמוך בגלל חוסר זהירות וחוסר מודעות, במקרה של מבוגרים הסכנה המרכזית היא בעיקרה מעידה. אם המעקה אינו עובר את גובה אמצע הגוף של האדם המבוגר, מעידה היא אופציה סבירה הרבה יותר מאשר אי מעידה. על כן, גם אם אין ילדים בבית, אתם בהחלט רוצים לשקול תוספת מעקה למרפסת.

מה אומר התקן? תוספת מעקה למרפסת

הגובה של מעקה מרפסת אינו נקבע באופן שרירותי על ידי קבלן הבנייה. ישנו תקן מאוד מסודר בנושא וכל מעקה מרפסת חייב לעמוד בהוראות התקן הזה. בעבר, הגדיר התקן גובה מעקה של 70 ס"מ כגובה המינימלי למעקה בטיחות למרפסת. בעקבות תאונות שהתרחשו, הוחלט להחמיר את התקן ולהעלות את הערך מ-70 ל-105 ס"מ היום. המשמעות היא שאם המעקה שלכם נמוך יותר מ-105 ס"מ אתם חייבים על פי חוק להגביה אותו על פי דרישות התקן. יחד עם זאת, ההחלטה על תוספת למעקה מרפסת לא חייבת לנבוע רק מהרצון שלכם לעמוד בהוראות החוק. עוד יותר חשוב מכך הוא הצורך שלכם להבטיח את שלומם של כל בני הבית, האורחים וכל המשתמשים במרפסת וזאת לכשעצמה סיבה מספיק טובה להזמין תוספת למעקה מרפסת.

איך עושים את זה?

הוספת גובה למעקה המרפסת יכולה להתבצע במגוון רחב של תצורות – אם אתם רוצים לשמור על רמת עיצוב גבוהה, יהיה זה נכון לפרק את המעקה הקיים ולהתקין מעקה חדש לחלוטין בגובה המתאים. אם תקציב הוא הגורם המנחה אתכם, תוכלו פשוט להזמין תוספת מעקה בגובה הנדרש לכם ובהתאם למה שאתם יודעים כעת על התקן המחייב, אותו מרתכים אל המעקה הקיים. אפשרות זו של תוספת בריתוך אפשרית רק עבור מעקות ברזל. מעקות מחומרי גלם אחרים כמעט תמיד ידרשו פירוק של המעקה והתקנה של מעקה חדש לחלוטין, או לחילופין, ביצוע עבודת חיבור בין המעקה המקורי ובין התוספת באמצעות מוטות ברזל, שיתווספו לתצורה הכוללת של המעקה.

אצלנו במסגריית המושב תוכלו להזמין תוספת למעקה מרפסת בכל עיצוב ובכל תצורה תוך עמידה מלאה בכל דרישות התקן והחוזק המבני. באפשרותנו להגביה מעקות ברזל ועץ בכל תצורה ותוך שמירה על התאמה עיצובית ומבנית מלאה עם מעקה המקור. הצוות המקצועי במסגריית המושב ישמח להעניק לכם את הייעוץ הנדרש ולהבטיח שהמעקה המוגבה יספק לכם את רמת הבטיחות הנדרשת תוך שיפור של העיצוב הכולל של המעקה. לקבלת מידע נוסף והזמנות, צרו קשר עוד היום בטלפון 052-2411819 ונשמח לסייע.

סגירת תפריט