רמפות נגישות

רמפות נגישות לנכים

מאז ומעולם היוותה נגישות סוגיה כאובה עבור יותר מדי אנשים, הסובלים מסוג כזה או אחר של מגבלת תנועה ואינם זוכים לתשתיות תומכות שתאפשרנה להם לנוע באופן חופשי ונוח במרחב. בעשור האחרון, תפסה סוגיית הנגישות תאוצה רבה בדיון הציבורי ובהמשך לכך עלתה מאוד גם המודעות של אלה שזקוקים לפתרונות הנגישות, סביב הפתרונות שיכולים להקל מאוד את חייהם גם במרחב הפרטי שלהם. רמפות נגישות מהוות את הדוגמא הבולטת ביותר לשינוי שחל בתחום זה, במיוחד לאור השכיחות ההולכת ועולה שלהן ולאור ההשפעה הדרמטית שלהן על איכות חייהם של הזקוקים להן.

רמפות נגישות – יש פתרון, רק צריך לבחור את הפתרון הנכון

בתחום הנגישות, תפקידה של הרמפה הוא ליצור משטח חלק ועביר, המאפשר תנועה נוחה ובטוחה עם כיסא גלגלים או הליכון. את הרמפה ניתן להציב בכל מרחב שבו יש מספיק מקום להציב את הרמפה בשיפוע המאפשר תנועה בטוחה. בתחום של שיפור נגישות שיפוע רמפה הוא הפרמטר המרכזי שמכריע את יעילותה לשיפור הנגישות – ככל שהשיפוע נמוך יותר, כך ניתן לנוע על גבי הרמפה ביותר קלות בעלייה וביתר בטיחות בירידה. ככל שהשיפוע גבוה יותר, כך הופכת המשימה למסוכנת וקשה יותר ולעיתים אף לבלתי אפשרית. במדרגות פנים בבתים פרטיים למשל, הפתרון של רמפה הוא אינו פתרון מוצלח שכן מדרגות אלה הן תלולות יחסית ולא ניתן לפרוש על גביהן רמפה בשיפוע סביר. יחד עם זאת, במדרגות גישה לבית, לבניין, למשרד, למתחם המסחרי או בכל מתחם חוץ אחר שבו קיים מרחב פנוי מספק, ניתן בהחלט להציב רמפת נגישות ארוכה דיה בכדי ליצור את השיפוע המתאים.

היכן מזמינים רמפה ואיך אמורה בדיוק הרמפה להיראות?

לפני שאתם רצים להזמין רמפה לשיפור הנגישות, חשוב מאוד לבצע תכנון יסודי בכדי להבין בדיוק מהו מפרט הרמפה הרצוי. מטרתה הרמפה היא ליצור משטח חלק מהחלק התחתון של גרם המדרגות ועד החלק העליון שלו ולעשות את זה תוך שמירה על שיפוע שאינו עולה על 8%. ככלל, כל עוד השיפוע הוא עד 5% מדובר בדרך נגישה שקל מאוד להתנייד בה. 8% הוא שיפור מקסימלי לתנועה נוחה ובטוחה על גבי הרמפה ובכל שיפוע גבוה יותר ולכל היותר, 12% יש לצפות לקושי בהנעת העגלה במעלה הרמפה ובשליטה במהירותה במורדה. ככל שהרמפה תהיה ארוכה יותר, כך ניתן יהיה להפחית יותר את השיפוע שלה ולכן המטרה היא לא לפרוש רמפה מקצה המדרגה העליונה ועד קצה המדרגה התחתונה, אלא מקצה המדרגה העליונה ועד נקודה כלשהי הרחק מגרם המדרגות בחלקו התחתון. את זה צריך כמובן לתכנן היטב לפני שמזמינים.

ביצוע הזמנה מהגורם המקצועי הנכון

עוד חשוב להקפיד שהרמפה כוללת מעקה בטיחות ומרקם מחוספס נגד החלקה. כמו כן, הרמפה אמורה להיות עשויה מתכת חזקה אך גם עמידה בפגעי מזג האוויר. לבסוף, חשוב לטפל בסוגיית קבלת ההיתר מהרשות המקומית לצורך הצבת הרמפה וכמובן לבחור את הגורם המקצועי שיבנה אותה עבורכם בהתאמה אישית וזהו אולי האתגר המשמעותי ביותר במשימה – אם תבחרו בגורם המקצועי הנכון, תוכלו להבטיח לעצמכם גם שירות מקצועי, תכנון יסודי וביצוע איכותי של התוצר הסופי.

אצלנו במסגריית המושב, תוכלו להזמין את כל סוגי עבודות הברזל תחת קורת גג אחת ובכלל זה רמפות נכים בהתאמה אישית על פי צרכי הלקוח. במסגריית המושב אנו לוקחים בחשבון את כל הפרמטרים החשובים בתחום הייחודי של נגישות שיפוע רמפה, מעקה בטיחות, הגנה מפני החלקה ועוד. לקבלת מידע נוסף והזמנות, צרו קשר עוד היום בטלפון 052-2411819 ונשמח לסייע בכל שאלה ועניין.

סגירת תפריט