גובה מאחז יד

גובה מאחז יד

בבחירת מעקה, ולא משנה אם מדובר במעקה למדרגות, לרמפת נכים או למרפסת, עיצוב המעקה משחק תפקיד מפתח.

יחד עם זאת, מעבר לתפקידו העיצובי, למעקה יש גם תפקיד פונקציונלי ובטיחותי חשוב להגן עלינו מפני נפילה ולסייע לנו בתנועה בגרם המדרגות ובמקרה של רמפה לנכים, בתנועה על גבי הרמפה.

אחד המאפיינים החשובים ביותר ברמה הפונקציונלית והבטיחותית הוא גובה מאחז יד ובשורות הבאות נספר לכם מהו הגובה האידיאלי שגם מעוגן בתקן ישראלי 1142.

גובה מאחז יד – כמה הוא צריך להיות?

מאחז יד הוא פריט שמאפיין מעקות המשמשים לתנועה, קרי מעקות למדרגות ומעקות לרמפות נכים.

זאת הסיבה שמתייחסים לפס העליון של המעקה כאל מאחז יד – מכיוון שהוא מיועד לשמש לאחיזה לצורך תמיכה במשתמש במדרגות/ רמפה.

מן הסתם, לגובה בו ממוקם מאחז היד הזה יש חשיבות רבה, שגם באה לידי ביטוי בשני היבטים: בהיבט הבטיחותי מגדיר גובה מאחז היד את הגובה המרבי של המעקה ואת המידה בה מגן עלינו המעקה מפני נפילה מגרם המדרגות/ הרמפה.

בהיבט הפונקציונלי קובע גובה מאחז היד עד כמה יהיה נוח להשתמש במעקה לצורך תמיכה בתנועה לאורך המדרגות או הרמפה.

בהתאם לשני היבטים אלה קובע התקן הישראלי 1142 גובה מינימלי של 105 ס"מ מעל משטח הדריכה.

מאחז יד ביישומים ייעודיים לנכים

פרט למאחז יד המשמש אותנו במעקה למדרגות, ישנם יישומים נוספים בהם מותקן מאחז יד ובהם יש לו תפקיד חשוב עוד יותר.

יישומים אלה הם יישומים ייעודיים לנכים ובמיוחד מאחזי יד בחדרי שירותים ומלתחות. גובה מאחז יד לנכים נקבע כמובן בהתאם ליישום הספציפי.

כך למשל, מאחז יד המותקן בחדר שירותים אמור להיות מעוגן לקיר בגובה של 18-24 ס"מ מעל משטח הישיבה.

גובה מאחז יד לנכים הוא פרמטר חשוב גם ברמפות המיועדות לנגישות נכים וגם למקרה זה ישנו תקן המפרט את הגובה הנדרש על מנת להבטיח שהרמפה תהיה תקנית ותספק לנכה המשתמש בה את מלוא הנוחות ויכולת השימוש.

מי אחראי לעמידה בתקן?

מן הסתם, האחראי לעמידת גובה מאחז היד בתקן המחייב הוא הבעלים של המקום בו מותקן מאחז היד.

אם מדובר במבנה ציבור, על הבעלים של המבנה להבטיח כי כל מאחזי היד לרבות מאחזי יד לנכים, עומדים כולם בהוראות התקנים הרלוונטיים.

בבית, בעל הבית הוא שאחראי לכך ובכל זאת, אף אחד לא באמת מצפה שכל לקוח המבקש להזמין מעקה או מאחז יד, ידע בדיוק את כל הוראות התקן הרלוונטי.

בהתאם לכך, האחריות היא בראש ובראשונה על הגורם המקצועי המייצר עבורכם את המעקה או את מאחז היד וזאת סיבה מספיק טובה לוודא שאתם מזמינים את המעקה מגורם מקצועי אחראי, שגם יודע להתייחס באופן ספציפי לפרמטר של גובה מאחז יד ולציין בפניכם את הוראות התקן הרלוונטיות כבר בשלב הצעת המחיר.

אצלנו במסגריית המושב תוכלו להזמין את כל סוגי עבודות הברזל תחת קורת גג אחת ובכלל זה מאחזי יד למעקות ומאחזי יד ליישומים נגישים לנכים.

אנחנו במסגריית המושב מקפידים מאוד לייצר את כל מוצרי הברזל שלנו על פי כל התקנים הרלוונטיים לכל פריט ובכלל זה גם גובה מאחז יד לנכים.

לקבלת מידע נוסף והזמנות, פנו אלינו עוד היום בטלפון 052-2411819 ונשמח לסייע.

סגירת תפריט